Akıllı çipli kimlik kartlarına başvurular ne zaman nasıl alınacak?

Reklamlar

Yeni kimlik kartları ne zaman dağıtılacak?

E-Kimlik alabilmek için e-kimlik başvurusu (randevu alma) işlemleri yapmanız gerekiyor...

Akıllı çipli kimlik nasıl alınacak? PTT ile adrese teslim edilecek ya da Nüfus Müdürlükleri'nden teslim almanız gerekecek.

Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen ve hazırlıkları tamamlanan proje için yasal düzenlemenin de yapılmasıyla kimlikler dağıtılmaya başlandı..

Türkiye Cumhuriyeti Çipli Kimlik Kartları'na ilişkin yasal düzenleme, 27 Ocak 2016 tarihinde yürürlüğe girdi. Kartlar için ilk başvurular 14 Mart 2016 tarihinde Kırıkkale'de başladı.

Çipli kimlik başvuruları ne zaman, hangi tarihte sorusu milyonlarca vatandaş tarafından oldukça merak ediliyordu. Çipli kimlik kartlarına başvurular, Ocak 2017 itibarıyla tüm illerde alınmaya başlanacak.

Elektronik kimlik kartları için ilçe nüfus müdürlüklerine şahsen başvuru yapılacak. Bunun için tüm ilçe nüfus müdürlükleri başvuru ihtiyaçlarına göre hazırlandı. Vatandaşlara bankolar yerine masalarda hizmet verilecek.

Çipli kimlik kartı başvuru belgeleriniz taranarak elektronik ortama aktarılacak ardından vermiş olduğunuz biyometrik fotoğraflar taranarak elektronik ortama aktarılarak son olarak parmak biyometriniz (parmak iziniz) alınarak sisteme aktarılacak.

Sağlık ya da benzeri sebeplerle ilçe nüfus müdürlüğüne gidemeyen vatandaşların evlerinde başvurularının alınabilmesi için gerekli teknik hazırlıklar tamamlandı. Onaylanan kimlik kartları, vatandaşların beyan ettikleri adreslerde teslim edilecek.

Vatandaşlar yeni kimliğini almak istediğinde randevu almak için İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri resmi site "ekimlikrandevu.nvi.gov.tr" adresine başvurabilir, ya da  ALO 199 numaralı çağrı merkezini telefonla arayabilirsiniz.

Reklamlar